Mete Vardar: Yalnızca fiyat odaklı hareket eden otellerde düşüşler var

Bu yılın fiyat-kalite odaklı bir yıl olacağına dikkat çeken Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, bu yıl fiyat kıran, iyi servis veremeyen tesisler arasında elenenler olabileceğini söyledi. Vardar, "İyi hizmet aldığımız otellere çok ciddi talep oluşurken yalnızca fiyat politikasıyla hareket eden otellerde düşüşler var" dedi.

Türk turizminde oldukça zorlu bir senenin sektörü beklediğini söyleyen Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, "Bundan önceki yıllarda yapılan yatırımlar iyi bir alt yapı oluşturdu ve Türk Turizminin hem yerli hem yabancı turist açısından önemli bir yerde olduğunu düşünüyorum. Evet bu yıl Rus pazarında bir düşüş olacak; belki Avrupa pazarından istediğimiz sayılarda turist alamayacağız ama böyle bir senede herkesin birbirini tanıması daha kolay olacak. Belki servis kalitesini öne çıkaran oteller böyle bir sezonda daha verimli çalışabilecek. Bundan önceki senelerde güveni, misafir memnuniyetini ilke edinen şirketlerin ve tur operatörlerinin daha çok talep göreceğini düşünüyorum. Kalite ve memnuniyeti esas alanların, güveni sağlamış olanların yine kazanacağını düşünüyorum" dedi.

"SADECE FİYAT POLİTİKASIYLA HAREKET EDEN OTELLERDE DÜŞÜŞ VAR"

Yaklaşık 3 ay önce 17 Kasım'da başlayan erken rezervasyon kampanyasına başladıklarını belirten Vardar, "İyi hizmet aldığımız otellere çok ciddi talep var. Yalnızca fiyat politikasıyla hareket eden otellerde de düşüşler var. Erken rezervasyonun 2. dönemini 1 Şubat'ta bitirdik. İç pazarda yaklaşık yüzde 33'lük artışla kapattık. Kasım ayında yapmış olduğumuz basın toplantısında bu seneki iç pazar beklentimizi yüzde 50 olduğunu ve neler yapmamız gerektiği üzerine hazırlıklarımıza dönük bilgiler vermiştik. Jolly Tur ailesi olarak biz sadece ticari bakmıyoruz. Birçok konuda öncü olduğumuzu sektör biliyor" şeklinde konuştu.

İÇ PAZARDA YÜZDE 20 ARTIŞ OLACAK

11 yıl önce erken rezervasyonu Türkiye'deki önemli tur operatörleriyle beraber başlattıklarını dile getiren Mete Vardar şunları kaydetti: "Son 5 senedir Kültür ve Turizm Bakanlığı, TÜRSAB, TÜROFED ve diğer birliklerin de desteği ile erken rezervasyon kampanyası yapılıyor. Açıkçası bu desteği biz talep ettik. Tek başına Jolly Tur Türkiye'nin geneline yayılamayabilir. Bakanlık nezdinde tüm birliklerle beraber bu hareketin sağlanması için öncü olduk. Kampanya 30 Mayıs'a kadar devam edecek. Her kampanya bitişinde 5 veya 10 puan otel fiyatları artmakta. O yüzden Türk tatilci için en uygun fiyatlarla satınalma yapılacak en iyi dönemi yaşıyoruz. Bu sene yüzde 20 kur farkı olmasına rağmen biz geçen seneki fiyatlarla satış yapıyoruz; hatta bazı otellerde de geçen seneki fiyatların altında kontratlar yaptık. O yüzden Türk tatilci çok uygun fiyatlara hatta Avrupalı turistten bile uygun fiyata tatil yapabilir duruma geldi.İç pazarın önemini hep söylüyorduk. Çok yoğun bir talep var. İç pazarda yüzde 20 artış olacağını tahmin ediyorum. 5 milyon civarında iç pazarda seyahat acentaları ile seyahat eden kişi sayısının 6 milyonları geçeceğini tahmin ediyorum. Biz yüzde 50 büyüme hedefimiz doğrultusunda ilerliyoruz.

"BAZI BÖLGELERDE AÇILMAYAN TESİSLER OLACAK"

Şu andaki fiyatlar çıkabilecek en iyi fiyatlar. Yüzde 50 indirim var. Bu fiyatların altında bir fiyat olması söz konusu değil. Misafirlerin 72 saate kadar iptal hakkını kullanabileceği avantajlar var. Dolayısıyla fiyat farklılığından endişelenmeye gerek yok. Bunun yanında bölgelerde bazı elemeler olacak. Fiyat kıran, iyi servis veremeyen tesisler arasında açılmayanlar olacaktır. İnsanlar yalnızca fiyata bakmıyor. Fiyatla orantılı hizmete de bakıyor. Bu sene hizmet yarışı olacak. Moralimizi yüksek tutalım. Özellikle Türk tatilcinin satınalma yaparken oldukça titiz davranacağı bir yıl yaşayacağız." TurizmdeBuSabah

Bu Haber Hakkında Ne Söylemek İstersiniz?

UYARI: T.C. kanunlarına uymayan, konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren, inançlara saldıran, şiddete teşvik eden ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.

Fuar Takvimi

Özel Röportaj

Yazarlar

2015 Yılında katıldığınız Fuarlar Nasıl geçti?